Saptamana care tocmai a trecut a fost pentru mine una foarte ocupata, agitata, obositoare dar, in acelasi timp, foarte interesanta si placuta. Am participat la Netcamp, la a treia sesiune a LEADERS Education, la trainingul Leading Teams, Managing Success al lui Jim Bagnola, la conferinta Happy Projects ‘11 organizata de Roland Gareis si la The Power of Storytelling, conferinta organizata de cei de la Decat o Revista – si uite asa nu am mai reusit sa scriu nimic pe blog; dar pentru ca am auzit si vazut lucruri care m-au inspirat, pentru ca mi-au fost reaminte sau confirmate unele lucruri pe care le gandeam sau stiam, voi face o scurta trecere in revista a lor.

Am realizat ca ceea ce invat la master (Managementul Proiectelor) chiar ma ajuta: in realizarea unui proiect, in realizarea unei noi afaceri trebuie sa pleci mereu de la o problema. Prin ceea ce faci tu trebuie sa rezolvi o problema, trebuie sa aduci valoare, sa fii original sau sa oferi o interpretare  originala a unor lucruri deja stiute. Altfel spus, sa fii creativ si sa muncesti mult. Da, sa muncesti mult pentru ca nu iti va fi usor sa realizezi ce ti-ai propus, nu iti va fi usor sa rezisti tentatiei de a renunta atunci cand vor aparea probleme aparent de nerezolvat si atunci cand cei din jur nu te vor sustine, ba din contra, iti vor spune ca muncesti degeaba si ca nu poti ajunge acolo unde vrei tu. Si nu e asa! Poti ajunge exact acolo unde vrei tu. Trebuie sa iti doresti, sa fii perseverent si sa muncesti. Si inca ceva: invata sa accepti esecul si sa-ti schimbi perspectiva negativa asupra lui – orice infrangere este ocazia perfecta sa inveti sa ajungi mai aproape de succes. De ce? Simplu, pentru ca, asa cum spuneam odata pe Facebook, „Dintr-o relatie esuata inveti mai multe decat dintr-una care functioneaza perfect: relatia esuata te face sa-ti pui intrebari; cand totul merge bine nimeni nu se intreaba „oare de ce?”. In cazul carierei sau al unui proiect / afaceri situatia este similara: ceva nu a mers bine – faci eforturi sa intelegi ce s-a intamplat, de ce nu ai obtinut rezultatele pe care le-ai asteptat si inveti din greseli;  ai un succes neasteptat – te bucuri de el, dar ti-e mai greu (desi nu imposibil) sa tragi niste invataminte din el.

Nu sustin ca ar trebui sa cauti esecul (desi mi se pare inevitabil in cele mai multe cazuri), ci ca atunci cand ai o infrangere, ia lucrurile bune din ea si nu mai repeta greselile. Insista pana cand reusesti, dar nu uita ca cel mai usor iti va fi atunci cand vei munci cu pasiune si cu daruire pentru ca ii vei inspira si pe altii facandu-i sa te urmeze. Iar echipa, puterea si energia echipei sunt foarte importante! Ai nevoie de ele pentru a reusi, ai nevoie de o retea care sa te sustina si de o echipa care sa munceasca alaturi de tine. Ai nevoie de feedback, fie el pozitiv sau negativ, asa ca invata sa ceri si sa dai feedback!

Apropo de inspiratie: mi-am propus ca pe acest blog sa scriu numai despre lucrurile care ma inspira, care imi plac si care nasc o energie pozitiva in mine in ideea ca, cel mai probabil, se vor gasi oameni care vor rezona cu mine si pe care ii voi ajuta astfel sa zambeasca si sa se simta inspirati. Asta ma motiveaza sa scriu si, tocmai de aceea, o surpriza pe care am primit-o de ziua mea a fost speciala si m-a bucurat foarte mult: o colega din scoala generala cu care nu am mai vorbit de aproape 10 ani mi-a trimis un mesaj pe Facebook in care imi ura „La multi ani” si imi spunea „profit sa-ti spun ca sper sa continui activitatea pe care ai inceput-o pe blogul tau. Scrii grozav si prin lucrurile care te inspira pe tine, devii o sursa de inspiratie”. Multumesc mult, Georgiana!

Revenind la nevoia de a avea o echipa, am inteles mai multe lucruri: nu prea poti face nimic de unul singur pentru ca ai nevoie de oameni cu care sa discuti ideile tale pentru a le perfectiona, pentru ca ai nevoie de oameni care sa te ajute in ceea ce faci (nu ai cum sa le stii pe toate, nu?) si pentru  ca trebuie sa fie cineva care sa se asigure ca ramai ancorat in realitate; energia echipei (fie ea pozitiva sau negativa) influenteaza enorm activitatea pe care ea o desfasoara  si rezultatele sale (pentru a ni se demonstra asta am facut un exercitiu pe care imi vine greu sa-l explic in scris, dar pe care pot sa-l arat doritorilor).

Tot in aceasta saptamana, mi s-a reamintit de puterea pe care o au povestile, indiferent de varsta si de mediul in care sunt acestea transmise: povestile ne unesc, povestile ne provoaca imaginatia, ele ne fac sa intelegem mai usor concepte complexe sau intamplari reale, greu de urmarit. Povestile ne fac viata mai frumoasa si ne dau o stare de bine. Povestile stau drept exemplu al celor care urmaresc sa creeze lucruri minunate, si  nu au ca scop principal banii. Si asta cred ca e un lucru esential: atunci cand faci ceva, fa-l din toata inima, doreste-ti sa-l faci cat mai bine, doreste-ti sa faci un lucru minunat si nu sa faci bani. Banii vor veni si ei, trebuie doar sa ai rabdare. Nu fi disperat (sau cel putin nu o arata), fii deschis la nou, multumeste intotdeauna pentru ajutorul primit si nu uita sa respecti o anumita etica; gandeste pe termen lung, fa lucruri sustenabile pentru ca si cei care vor veni dupa tine sa aiba de ce sa se bucure. Cu alte cuvinte, nu fi egoist, impartaseste lucrurile frumoase cu ceilalti si incearca sa contribui la binele comunitatii din care faci parte!

Cred ca toti ar trebui sa ne dorim sa fim, in primul rand, oameni buni si apoi buni profesionisti. Sa inveti sa fii om in adevaratul sens al cuvantului e mai greu; sa inveti sa fii profesionist (sa ai cunostintele tehnice necesare) e din ce in ce mai usor in ziua de azi cand accesul la informatie e la un click distanta.

sursa imagine

