Zilele trecute am urmarit un scurt video pe TED.com, un video despre seringi si despre pericolul pe care il reprezinta acestea pentru societate. Da, reprezinta un pericol pentru ca de multe ori seringile sunt refolosite in ciuda faptului ca ele ar trebui sa fie de unica folosinta pentru a preveni transmiterea de diverse boli de la un pacient la altul.

Marc Koska prezinta cateva situatii (neasteptate pentru mine) in care copiii se joaca cu seringi refolosite sau le colecteaza pentru a le recicla, momente in care, evident, se pot imbolnavi. Dar cel mai socant mi s-a parut faptul ca astfel de seringi refolosite sunt vandute in apropierea scolilor, impreuna cu alte jucarii (!!!), iar copii beau apa din ele, inconstienti fiind de pericolele la care se expun.

Solutia gasita de speaker pentru aceasta situatie e cum nu se poate mai simpla si mai putin costisitoare: dupa prima utilizare, tija seringii se rupe, impiedicand astfel refolosirea ei.

Inevitabil, imi pun o intrebare: de ce nu s-a implementat acest model de seringa pana acum (filmuletul fiind din 2009)? Mda, probabil pentru controlul populatiei, ceea ce mi se pare destul de trist – faptul ca o mana de oameni are puterea de a decide soarte a alte milioane printr-un lucru aparent minor: nu razboi, nu criza, doar niste simple seringi.

Mai jos, filmuletul despre care va ziceam:

Si pentru ca vreau ca pe blog sa scriu despre lucruri care ma inspira, si nu despre lucruri care ma intristeaza, voi lasa teoria conspiratiei deoparte. Prefer sa ma concentrez asupra partii video-ului care imi da energie pozitiva: de cele mai multe ori, solutiile se afla chiar sub nasul nostru. Sunt simple si ieftine. Noi ne complicam, noi cautam solutii complexe pentru ca suntem tributari unei gandiri ineficiente si paguboase potrivit careia complexitatea este superioara simplitatii, iar, in realitate, treburile stau exact invers!

De cate ori nu ai refuzat o idee sau o solutie tocmai pentru ca era prea simpla? De cate ori nu ai stiut sa apreciezi simplitatea in goana dupa lucruri elaborate ca, mai apoi, sa regreti?

Din pacate, mie mi s-a intamplat de multe ori. Sper ca lucrurile sa se schimbe.

*desenul imi apartine

